Kini Aku Mengerti Hatimu. Maaf

Friday, January 18, 2013

Recently, i watch LOVERS because its a good drama and i want to enjoy it. I did enjoy it but it also make me thinking.

Orang kata, perempuan ni emotional, mudah sgt terasa hati. Indeed. That makes man and woman different. Besides, that emotion make man attract to women

Tapi macam mana kalau terlebih emosi? Dalam cerita itu, heroin kedua selalu menangis depan hero sebab hero selalu sakitkan hati dia dan sebab hidup dia sangat kasihan. Tapi lepas seketika, rasa macam melampau lah pula, kesian hero tak faham dengan apa yang berlaku. Hero cuba buat heroin kedua tu gembira tapi perempuan tu asyik menangis.

In life, crying too much is not good. I dont like it. Its true tears are woman's weapon but we have to use it wisely. The weapon will turn into a burden if its too much.

It makes me think, why we keep blaming people for our suffering, why not just swallow its all and smile? Bukan senang tapi bukan mustahil.

Why dont try being tolerate. Try to understand others then we can gain peace.

Aku pernah buat silap dalam menterjemah hati manusia.
Aku biarkan dia tanggung semua kesalahan.
Sedangkan salah itu atas aku.
Tetap berdegil, aku lemparkan soalan
Terlalu susah kah untuk peduli
Tapi sebenarnya aku yang tidak
Memperduli kata hatinya
Aku salahkan lagi, tidak kah kau mengerti susahku ini
Tapi aku yang tidak tahu susahnya dia
Menurut kemahuan seseorang yang asyik meminta
Tetapi tidak pernah memberi.
Maafkan aku.

0 comments: