jason mraz-life is wonderful

Wednesday, October 28, 2009

It takes a crane to build a crane
It takes two floors to make a storie
It takes an egg to make a hen
It takes a hen to make an egg
There is no end to what I'm saying

It takes a thought to make a word
And it takes some words to make an action
And it takes some work to make it work
It takes some good to make it hurt
It takes some bad for satisfaction

Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life goes full circle
Ah la la la la life is wonderful
Ah la la la la la

It takes a night to make it done
And it takes a day to make you young brother
And it takes some old to make you young
It takes some cold to know the sun
It takes the one to have the other

And it takes no time to fall in love
But it takes you years to know what love is
And it takes some fears before i trust
It takes those tears to make it rust
It takes the rust to have it polished

Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life goes full circle
Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la

It takes some silence to make sound
And it takes a lost before you found it
And it takes a road to go nowhere
It takes a toll to show you care
It takes a hole to see the mountain

Ah la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la life goes full circle
Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la life is meaningful
Ah la la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la life is meaningful
Ah la la la la la la life is full of
Ah la la la la la life is so full of love
Ah la la la la la life is wonderful
Ah la la la la la la life is meaningful
Ah la la la la la life is full of
Ah la la la la la life is so full of love

quote from some website,i'm just too lazy to comment bout this song.hehe

"It's not even about being meaningful or cheesy but what Mraz has done here is put all the blindly obvious things about the world in here to show you how meaningFUL the seemingly meaningLESS things are and appreciate everything about the world and how it works. I think it's an effective song and shows you how the things you don't ever think about (eg, the lyrics "It takes some good to make it hurt, it takes some bad for satisfaction") make everything work in the world. I think it's beautiful and it shows that there are people who just take the world for what it is and appreciate the good and take the good with the bad. It's all about language and anyone who doesn't understand what I mean by that, go on wiki and look at "logical positivism". Most people just don't realise how actions affect everything.. Good work Jason Mraz!"

jelmakanlah ayumu

Monday, October 26, 2009

Ya Habibi Bi Ya Maulana [2x]

Jauh tapi dekat tak terpandang
Dekat tapi hampir tak tersentuh
Indah tak terhias
Cantiknya tidak ternilai
Bila masa akan terbongkar

Asalnya bukan sembarangn
Benihnya dari rentak zaman
Nafsu terbunuh bergelimpangan
Mabuk perantau keasyikan
Bonda jelmakanlah ayumu
Aku khayal manisnya

Lama tapi baru mempersonakan
Usang tapi masih berkilauan
Tidak reput hujan
Tidak lekang dek panas
Lembut tidak perlu dilentur

Asalnya bukan sembarangn
Benihnya dari rentak zaman
Nafsu terbunuh bergelimpangan
Mabuk perantau keasyikan
Bonda jelmakanlah ayumu
Aku khayal manisnya

Jangan menung kebingungan nanti
Satu kasih sempurna cintamu
Jangan rindu ketayangan diri
Terang arah pusaka menungu

Mari bersama meraikan
Ayik irama dan ragamnya
Biarkan malam mempersona
Sepantun berlanggam lagu bonda

tentang hati

Sunday, October 4, 2009

dlm byk2 soalan dlm dunia ni, soalan tentang hati yg paling sush,soklan letrik lagi seng kot..hahaha...tpi kenapa?? mungkin sbb jwpannye terlalu subjektif dan pergantungannya pada manusia juga keadaan..

walau kita tanye seribu org, masih sukar mencari jawapan yang sebenar, mungin juga persoalannya semakin bertambah..apa yang harus dilakukan? entahlah, aku sendiri masih mencari. namun bagi aku, aku lebih suka menggunakan setiap pancaindera yang ada untuk mengerti semua ini.

ya, aku akan bertanya pendapat manusia lain tapi selalunya aku xdapat menerima segalanya kerana aku faham setiap insan itu unik dari segi pemikiran dan peribadi. aku juga faham jawapannya ada pada aku,cuma aku harus bijak menggunakan akal yang diberi.

orang bijak pandai ada berkata, "jangan ikut hati,ikut hati mati",ada benarnya tapi tahukah kita, perkara pertama yang terdetik dalam hati adalah jawapan namun seringkali dicemari dengan bisikan syaitan, nafsu-nafsi, dan akal yang logikal. oleh sebab kesukaran untuk menepis semua inilah, kita gunakan akal yang rasional berpandukan ajaran islam. prinsip inilah yang aku pegang selama ini.

kini, semakin aku sedar betapa pentingnya hati dalam diri manusia. bagaimana harus ku jaga hati ini supaya bersih dari noda? ada aku temui beberapa jawapan tentang persoalan itu namun entah mengapa terlalu berat untuk aku ikuti, rebung sudah menjadi buluh, semestinya sukar untuk dibentuk.

Persoalan tentang hati tak mungkin kan terjawap andai pintunya tertutup. Ramai yang sudah menemukan jawapan tetapi tegar untuk menerima kerana takut akan kehilangan sesuatu yang mereka sendiri tidak pasti. bukalah hati, jangan takut pada akibat yang menanti kerana walau apa pun jalan yang dipilih pasti ada dugaannya. Tiada satu perkara pun dalam dunia ini yang percuma, setiap tindakan pasti ada balasan walaupun hanya sebesar biji zarah. jangan sekali-kali lupa setiap keputusan pasti akan mempengaruhi manusia dan keadaan sekeliling, jadi fikirkanlah sedalam-dalamnya.

andai satu masa xmampu lagi menahan segalanya, adulah pada sang pencipta kerana hanya DIA yang Maha Mengetahui dan hanya DIA yang Maha Memahami. Cinta manusia hanya sementara, kadang membawa ke syurga, kadang ke neraka tapi cinta pada ALLAH yang Maha ESA, syurga lah tempat kita. Tepuk dada tanyalah iman.

Mengapa sentiasa diri diuji? Mengapa dalam lautan manusia, hati ini yang derita? kerana setiap ujian mematangkan, tanda kasih pemilik seluruh Cinta pada hambaNya. jangan mengeluh Sarah, dirimu beruntung kerana Dia masih mahu mendidik mu, ramai insan yang dibiar hanyut dalam syurga dunia. Setiap kali aku terkenang kesusahan yang kulalui, aku rasa semakin teguh, seteguh karang dilautan,semakin kuat, sekuat buluh di hutan.

semoga ketabahan ini berpanjangan agar diri tidak tersungkur di pintu syurga.

nukilan : sarah....peace!

Wednesday, September 30, 2009

gohae-confession by chi yul..but i like lee seung gi version. eventhough seung gi just debuted that time but his husky voice really make this beautiful song sounds extremely great..as usuall you can watch the video in youtube.

Romanization :

ojji-ham-ni-kka
ottohke hal-kkayo
kamhi jega-kamhi
kunyo-rul sarang-hamnida

choyonghi na jucha
na juchado mo-ru-ge
ijun chok sanda-nun kon
sarado chugun gomnida

sesange binando michyobo-il mo-seub-do
modu da alji-man
kuge duryo-jiman sarang-hamnida

odiye innayo
je yae-gi jongmal turrishinayo
kurom pi hallinun kayomsun
che sarangul algo kyoshin-gayo

yoso-hae juseyo
bol ha-shindamyon cho badul-kkeyo
hona konyomanun
jege kunyo hanaman hora-khae-chusoso

odiye innayo
je yae-gi jongmal turrishinayo
kurom pi hallinun kayomsun
che sarangul algo kyoshin-gayo

yoso-hae juseyo
bol ha-shindamyon cho badul-kkeyo
hona konyomanun
jege kunyo hanaman hora-khae-chusoso

i always sing this song in my bedroom, to my housemate if you wondering what the heck i'm singing all this time, this is the translation.

translation:

What happens now?
What exactly should I do?
I dare...dare to...
Love her

Quietly so that even ...
even I wouldn't know
to live as if i've forgotten
is to live a life of death

the criticism of the world
and appearing to be insane
i know of it all
but though i'm afraid I love her

Where are you?
Can you listen to what I'm saying?
Do you know of my pitiful bleeding love?

Please forgive me
If you'll punish me, I'll accept it
But...just her...
Please...just her... Please allow me to love

Where are you?
Can you listen to what I'm saying?
Do you know of my pitiful bleeding love?

Please forgive me
If you'll punish me, I'll accept it
But...just her...
Please...just her... Please allow me to love



** why i really love this song, despite of lee seung gi beautiful voice, the lyric also meaningful. its about this guy that lack in many things but accidentally fall in love with great girl. Its hard for him to love her but impossible to let her go. I remember one saying (maybe idiom) from 1 program that I watched, it sounds something like this "its imposibble for me to win but there is now way I should retreat", i'll watch my this program again to get the right sentence.

** why its meaningful? for me it is because i always favor something that unreachable either it is goods or guy. i mean i always like something that nearly impossible for me to get it. for instance, when i go to shopping, the clothes that i like must be so expensive, and that is why i always avoid myself go shopping.

** i really wish that i can sing this song beautifully. any idea to improve my voice without going to the vocal class.

grace

i really love this song sang by lee soo young..u can find the video in youtube.
this is the lyrics..

LEE SOO YOUNG : GRACE

It's going to be okay

Even if we lose this foolish love of mine, it'll be okay

I prepare my heart and I put some makeup on and
go alone to that path I had gone with you.
There's a bounce in my step and a slight redness to my face
It's a good day for forgetting you

I'll be okay even if a few tears are shed
because they're there to wash the sadness away
I'm going to be free now
Love, love, go far away

I put my trust in you but you've left me alone crying

I climb above reality and throw your name up as well
as these remnant memories that hold me down
I take a deep breath and spit out today
It's a good day for forgetting you

I'll be okay even if a few tears are shed
because they're there to wash the sadness away
I'm going to be free now
Love, love, go far away

Forgetting wasn't such a big deal but
what am I suppose to do with this livid longing?

I'll be okay even if a few tears are shed
because they're there to wash the sadness away
I'm going to be free now
Love, love, go far away

My love, my love go far away
so that I can't hold onto you again

why leaving?

Thursday, September 10, 2009

I wish I can write beautifully, so I can express everything in my lyrics.

I wish I have wonderful voice, so I can tell you my feeling through my music.

I wish I can cry on your shoulder, so I can wash all my weary away.

I wish I have a gut to say I’m sorry, thank you, I’m angry, don’t go..so I can keep you by my side.

If only you can stand for another minute.

If only you can smile again for me.


To people that leave me, lover, fren…just once,listen what I feel

Lee seung gi, why are you leaving or, wae..gani :

“Are you leaving, up to this point, is that all there is for us
How does your heart change, I trusted you so much
Are you crying, are you crying because your heart is sorry for breaking up
By chance does this easily pass over, it’s still love though
You don’t know, love is a duty too, even if it’s hard you must protect it
Why are you shattering everything, why are you doing away with everything in one moment
How can I erase you, how can I forget you, there are too many days spent together
I should have changed like this, I should have turned away, why did you say you loved me
What do you know, what do you know, do you even know my heart that’s hurting from love
Having only known you, where do I go now

Isn't it such a waste, those many days of laughter and tears
Don't throw me away so easily, please don't do that, remember

How can I erase you, how can I forget you, there are too many days spent together
I should have changed like this, I should have turned away, why did you say you loved me
What do you know, what do you know, do you even know my heart that’s hurting from love
Having only known you, where do I go now

Alright, I'll try to forget, I'll try to forget and live
Until the day I hate you

Don’t say a word and leave, leave like this, don’t tell me to be happy
What do you know, what do you know, how do I make my heart happy
I’ve forgotten love now and forgotten everything
Still, only tears are left “

video

B.O.S.A.N

perkataan ni da mkn sebati ngan aku..bosan bkn xde keje nak wat tp sbb byk sgt mende nak wat smpi xtau nak start dr mane..bosan tull

yg menambhkan bosan ialah XDE MENDE nak PIKIR slain pljaran a.k.a no problem..btullah "no problem is also problem"

aku xtau nak mrh psl ape, xde alsn nak sedih, xde sebab nak happy....NO FEELING..haih

oleh sebab kebosanan itu, aku pun cr psl ngan housemate aku ngan marah psl periuk kuali ats dapur..hahaha..lwk2..

dgr lagu slow,lyn blues smbil cuba mengeluarkan air mata..hbs je lagu tu,air mata pun bhnti..btulla kate org "sarah heartless"

nak happy kan diri sndiri,aku pun tgk la 1 night 2 days (variety show in korea)..dgn i2 ketwa terbahak2 la aku keseorgn...

Smpi thp 2 skali kebosanan aku..kalu ikutkan aku yg plih utk brsendiri..org ajk buka puasa umah senior aku tolak, org ajak terawih sesama aku tolak, org ajk kuar shopng aku tolak..aku yg memilih kebosanan ini..

tp seriusly,sbb slalu sgt jln sesorg aku da xbesa kalu ade org accompany aku..dlm otak aku puas pikir..nak borak ape?nk wat muka cmne?

aku sebenarnye xsuka dgr mp3 smbil jln,aku lbih suka dgr bunyi alam tp sbb kebosanan aku pun dgr lagu drpd aku berangan smpi terlggr pokok..haha

bila pikir balik kat msia lagi aku mmg slalu sesorg..sjak kecik kot..mak aku cite ckp masa kecik aku slalu tgk tv sesorg xpun duk dlm bilik CAKAP SESORG. mak ingt aku gile..serius..mak btul2 ingt aku gila..nsb bek normal

tp wpun normal, aku ttp byk prangai pelik brbandg ngan sibling aku yg len. Aku siap kena bribe dorg supaya dorg xbitau bkl hubby aku psl prangai pelk aku..hahaha..

malam (act awl pagi) be4 aku fly abg ngan akak aku borak psal aku.masa 2 dorg ngat aku da tdo so dorg pun mengutuk smbil ketawkn aku. siap ckp 'xsangka adik kita sorg ni fly, nmpak mcm xde future je', lbih kurg mcm 2 la..hahaha..agak benar la sbnrnye dorg ni..tp bangga gak bila mak aku ckp 'xsia2 mak xmkn nasi 9 buln ms ngandung dulu' terharu2..

As conclusion , AKU BOSAN so tlg la bgi aku mslah nak pikir.

oh ye aku dpt cite2 bru iaitu "BROADCAST ENGINEER" so kalu korg tau psl pkerjaan let me know k...

my true feeling...

Saturday, September 5, 2009

Abg aku pnah ckap wpun dia syg rmai pompuan tp dia cume cinta pd sorg pompuan...dan wpun dia tukar awek cam tukr baju tp dia stil ngan dak pompuan 2, lbih dr 5 thun..jeles lak aku,bkn stkt 5 thun, 5 bln pun aku xmampu nak perthnkan hbgn aku.

Mak aku pnah ckap, org yang menangis bagai nak rak(beria gila la menangis) sbb kehilangan org yg dia syg lbih cpt melupakn dr org yg nmpak tenang..mase dia mntk putus, setitis pun air mata aku xjatuh tp da 2 thun blalu, aku msh xley lupakan dia..wpun aku suka rmai llaki dlm tempoh tu tp ingatan aku stil pada dia..da lame aku padam no fon dia, tpi smpi skunk aku msh ingt no 2..

aku malu nak mengaku yg aku msh xbley lupakan dia sbb aku xnak org anggap aku syok sgt kat dia sdgkan dia xla hebat sgt..tp smpi bile aku nak menipu?aku msh rindu pde dia..msih buka page dia..msh bace sume komen dlm page..msh msg dia

wpun dia xpnah pduli, n keep hurtg me but i still stutter when listen 2 his name.. ape2 ttg dia msh buat aku tertarik..mcm org bodoh

aku slalu pikir yg kalu aku suka org len, aku akn lupa dia..btul, aku lupa ttg dia tp hye utk seketika..kemudian aku kmbali pd dia n biarkan hati aku terluka lagi..

ape bagus sgt dia tu?i keep saying it to my heart. mgkin dia xla hebat sgt tp dia pnah wat aku gembira n itulah hubungan kapel yg aku plg suka..aku rindu kan prasaan bahagia tu..dia pnah wat aku senyum,pnah wat aku menangis n aku rindukan sume tuh..

aku tau bkn sng dia nak keep in touch stlah ape yg blaku tp aku cuma hrp dia..look at me once again..tlg aku lupakan dia..aku nak kami kembali berkwn mcm sblm kami kapel...i need him..always..wak2 aku gembira, aku nk dia trut tersenyum..wak2 aku sedih, aku nak dia disisi..ckup la sbagai sorg kwan..

sowey la terjiwng lak..aku cuma nak jujur pd diri aku n owg len..ye..aku ni jiwg gak sebenarnye wpun nampk cam kasr..setiap kali post pe2, aku hrp dia bace wpun aku tau dia xpnah bace..i guess i'm a fool..tpi aku pcaye, aku akn lupakn dia 1 hri nnti sbb aku bknlah sgt mencintai dia, aku cuma saygkan perasaan bahagia yg dia pnah beri kan kat aku..

TRUST

Friday, September 4, 2009

I just completed my truss bridge project.Yay!! Eventhough I hate my presentation but its ok since the only matter is ITS OVER..hahahaha

But,we just receive another project that due in the next 2 week.HATE IT!!!!!!

What have I learn from this project? TRUST!!!!

when we do a work in group, one of the most important thing is trust.Why? As for me, I found it difficult to let someone do my work. You know, we divide the task and then do our task only, thats so difficult for me because in the end everyone get the same result. What if someone screw up? The whole project will be suck. That is the reason why I always butt in in others task but it is not a good thing to do.

If we trust our group member, is that mean that we need to let them do their way? for me, its more like we run away from our responsibility. So, what act can we say TRUST?

How about in term of relationship? Frankly speaking I hate if my pouse lying to me but I lie a lot too. Its really unfair, isnt it. However, for me the base thing in relationship is not only love but also trust. When I accept someone's love, I put 50% of my trust on him. I believe that he can bring tears and joys in my life. everything will end when he lie to me without a valid reasons and its hard for me to trust again. This is the kind of realationship that I've been through before and I know thats not a real love. Maybe, when I truly in love with someone, I can accept every lies he makes, get hurt over and over again, stupidly put 100% trust on him.

Lately, I watch a korean drama entitled 'the worlds they live in'. If you looking for a drama that almost similar to reality, I recommended this drama.

Drama review

'The World That They Live In features Song Hye Gyo and Hyun Bin, the stars of two of the most popular Korean dramas of recent years, Full House and My Name Is Kim Samsoon. This drama is about the people who make these addicting dramas, and offers an intriguing perspective on the personal and professional lives of those in the drama production industry. Ji Oh (Hyun Bin) is a successful producer/director (PD) who created a series of critically acclaimed hits, and Joon Young (Song Hye Gyo) is a rising star PD attracting attention after winning an award at an international festival. They have some history together and both just got out of bad relationships. They get back together but their romance turns out to be pretty complicated and full of drama, just like the dramas they produce (what a shocker!).'

Usually, drama is about 2 persons fall in love and put an effort to be together but this drama is about 2 persons that has been in relationship before and try to get together again. Its also focusing in others character story. For me, this is not a love's story drama but A DRAMA OF LIFE.


before this, I usually watch a drama non-stop, episodes after episodes but for this drama I cant do like that. Not because its boring but I feel afraid to know what happen next. Just like in my life, sometimes I afraid to face my next day, thinking waht will happen and what I'm going to do. The worse thing is, I always run away from problem eventhough i always said to myself 'the only way to solve a problem is face it'.

I wish I can convey everything I feel about this drama but I cant find the right word.Believe me its worthing to watch. Perhaps I will but the DVD if I find it somewhere. while I'm writing this, one korean man sit near me and he was speaking korea. I dont know why but I feel happy.



Why?

Tuesday, September 1, 2009

It comes across again in my heart, the same question whenever I get stress. Why I taking Engineering? Why you do something that you dont have any passion in it?

This week I have 3 test in a row and 1 project submission. Starting from last week I try to focus on study but I fail. All of this thing bored me to death. what make it worse is I didnt attend almost all the lectures and I didnt answer tutorial questions accept for math.

Hidup aku skunk ni memg kelam kabut. Malam jaga, siang tdo..pas2 kalu jage 2 sebuk study xpe gak tp aku sebuk tgk cite n wat mende2 ngarut dpn komp. Tadi, bru lepas test process system analysis and frankly speaking I cant even answer 1 question.

xde ape yg menyeronokkn kat cni..membosankan..........................................................................

sblum ni aku mls gak tp xla semls ni. mkn lama mkin truk. Kat cni xde sape pduli, aku pgi kels ke x. well, housemate aku mmg ade suh gi klas sume 2, kalu dorg tau aku xgi lectre mmg dorg marah n sebb 2lah aku slalu tipu dorg. bile fikir, mgkin sbab aku xde drive force kat cni.kalu kat uni10 dulu sbb kemaruk sgt nak fly so menggila gak la study tp kat cni ntah la. Aku slalu tye diri aku, kenape aku study? ape aku wat kat cni? kenapa aku rase beban? kenapa aku xgembira?

masa aku dilemma nk amik engin or ckgu, mak aku ada ckap " ikut arah la, asalkan arah bahgia, mak restu je apepun pilhn arah" tp kenapa aku xrase gembira? no excitement at all. Aku sgt benci keadaan aku skunk, I really hate myself.

Ramai org yg seumur ngan aku, kalu dgr lagu cinta msti bygkan seseorg, pas2 senyum sndiri. Whenver I listen 2 a love song, I try to imagine someone but it appears 2 be no one. pas2 aku tertanya sndiri, aku ni ade hati ke x? Aku rindu perasaan 2, perasaan bila kita sukakn sesorg wpun kadg2 menyakitkan tp perasaan 2 membahagiakn. Bila aku bce entry Tqah 'persoalan cinta' aku terpikr, if i ever fall in love. I dont care if people said i'm desperate but I really want to fall in love, to have some1 that I can think about, that can put smile and tears on my faces.

last night, I really stress and I wantd to cry to ease my heart. In 0rder to cry I listen to a very sad song and force my tears to burst out, I did it but only for about 5 minutes. After the song stop, my tears also stop and I feel nothing, grinning and said to myself 'I must be crazy'. So pathetic.

Masa mula2 dtg cni aku ade la jugak suka senior aku sorg ni tapi sbb jrg jumpe, perasaan 2 pun da hilg. Skunk ni bile dgr nama dia excited la jgak tp hati aku xrase ape pun. mmg bunyi mcm desperate kn tp bile jd cmni aku rase cam hati aku not alive. argh..bosan...

ape yg plu aku wat utk berubah, untuk dptkn kmbali semgt blaja? wat should be my driveforce?

Aku mgkin da slh plh course but there is no turning back. Wat shoul I do then to survive another 3 challenging years? Who can help?

I'm so tired being hipocrit, faking smile, lying, excusing. i'm soooooo tired.

Kenapa dengan hati?

Friday, July 10, 2009

Recently, they keep talking about changed themselves and they worried so much others perception when they back to Malaysia but that's not worried me.

There is something else. Somehow all of this become a burden. I feel so burden with my past and my future.

Can I wash all my sins?Can I really changed,move forward without looking back?Can I find the true light?

I keep thinking about this and it gives me headache. Cowardly, I try to run away but I know it is the worst solution. The only way of solving a problem is face it. Why I being like this? Why someone who are in top 3 in school become so stupid?

I'm looking for the answer but why everytime more questions appeared. The biggest question is How to love my creator? Love Him is the only way to become a great Muslim but how. Why my heart full with anxiety even I know I'm here because of Him. I'm nothing, He owned me solely. I'm just nothing.

Why my heart keep questioning when my brain know and understand it well? Is it because of the black stains on my heart, all my sins. How to clean it? How to clean my heart?

I'm afraid I will drown in this forever. Afraid that it will be too late when I find the answer.

Everyone keep saying they are the ones who know and understand but is it true? Everyone keep saying their opinion but suprisingly I know it already. Know and understand absolutely different. At this stage, I know but I dont understand and The worst thing is I dont know what I dont understand.

I hope all this feeling will lead to a better place, a better understanding. For now, I will only find the true of Islam for myself. I want to forget for a while all the responsibility to others muslim. I need to changed and prepare myself before give hand to other people.

I dont care if you call me selfish but I want to start all over again like someone that never know about Islam. If it is true the Islam that I know now has been stain with lies, I will find it the purest Islam that ever existed.

"Ya Allah, you the only supporter, help me in my way, bless me with true understanding about Islam."

CryIng

Monday, June 22, 2009

Q:Why sarah's last post 'Dont cry'?
A:because she askg herself dont cry.

Q:Why r u asking like that?
A: Because her tears cannot stop falling from her eyes.

Q:but Why?
A:because that day is father's day.

Q:so?Isnt it a great day?
A:of course.

Q:hmm..are u sad?but still why?
A:because i cannt wish my father "happy father's day"

Q:where is ur father?
A:He far away.....in another world. he left me when I was 3.

Q:What should I do to comfort u?
A:nothing..just let me cry.dont say "sabarlah",dont say "ada hikmah disebaliknya", dont say "doakan kesejahteraan dia" n dont say "ini dugaan hidup"

Q:but why? All those sayg are true.
A:Cause i'm sick of it. I know all of that already, i know better than you. 17 years I heard the same words. One day, when u exprience the same thing as me, u will understand why.

Pain for lossing someone that u love cannt be heal by time. Try to imagine, u cannt meet ur father anymore, never and what hurt the most is u have no memories about him, not even his face. So, appreaciate ur father more, he maybe dont really care about u like ur mother, but believe me, he is the person that cry the most everytme seeing u in pain, even u cannt see his tears.

Whenever I remember my father I cried a lot. However yesterday, K.wani gve me one link, n I thought its about father or how I must be patient with all this obstacle. I dont want to read but as its from K.Wani so, I click that link(few hours after that though). That article is not what I predicted. Its make me think. This is the article:


Menangislah Kerana Allah
www.iLuvislam.com
syauqahwardah1209
editor:everjihad

BINGKISAN KHAS:

Buat mereka yang sering menangis kerana terluka dengan kekasihnya dan menangis kerana ditinggalkan oleh kekasihnya. Serta buat semua ummah yang pernah terlupa...

PERKARA: MENANGIS KERANA TAKUT KEPADA ALLAH

Firman Allah swt dari surah Al Maidah ayat 44 yang kira-kira maksudnya:

“Maka janganlah Engkau takut kepada manusia dan takutlah kepadaKu...”

Diceritakan, ada seorang lelaki yang jatuh hati kepada seorang wanita. Ketika wanita itu keluar untuk satu keperluannya, maka pergilah lelaki itu bersamanya. Sampailah mereka ke satu kampung yang sunyi di mana penghuninya telah pun tidur. Lalu, lelaki itu pun menyampaikan hasrat hatinya. Wanita itu menyahut, “Lihatlah samada orang-orang telah tidur semuanya?”

Lelaki itu memikirkan bahawa wanita itu bermaksud bahawa wanita itu bersetuju untuk menuruti kehendak hatinya. Dia pun mengelilingi kawasan itu untuk melihat samada semua orang telah tidur atau tidak. Setelah jelas bahawa semua orang-orang telah tertidur, segera dia menghampiri wanita tersebut seraya berkata, “Benar, semua orang telah pun tidur.”

Lalu, wanita tersebut bertanya; “Bagaimanakah pendapatmu dengan Allah? Apakah saat ini Dia juga telah tidur?”

Dan lelaki itu pun menjawab. “Sesungguhnya Allah tidak pernah tidur.”

Wanita itu pun berkata lagi. “Sesungguhnya Zat yang tidak pernah tidur akan melihat kita meskipun manusia sedang tidur lelap dan tidak melihat kita. Oleh kerananya Dia lebih berhak untuk ditakuti.”

Dengan segera lelaki itu meninggalkan wanita itu kerana dia takut kepada Allah. Dia telah pulang ke rumahnya dan bertaubat. Setelah dia meninggal dunia, ada orang telah bermimpi bertemu dengannya.

Lalu ditanya; “Apakah yang telah Allah lakukan kepadamu?”

Lelaki itu menjawab: “Allah telah mengampuniku kerana ketakutanku dan kerana aku meninggalkan dosa itu.”

Rasulullah saw bersabda:

“Ketika tubuh seorang hamba bergetar kerana takut kepada Allah, berguguranlah dosanya bagaikan dedaunan yang jatuh dari pohonnya.

“Sesungguhnya Allah berkata: Aku tidak mengumpulkan pada hambaKu dua ketakutan dan dua keamanan. Barangsiapa yang takut kepadaKu di dunia, Aku amankan dia di akhirat. Dan barangsiapa yang berasa aman dariKu di dunia, Aku akan takutkan dia di akhirat.”

Disebut dalam kitab Bidayatul Hidayah. Pada hari kiamat, didatangkan api yang bergemuruh. Hinggakan menggetarkan hati setiap ummah. Ketika mereka mendekatinya, gemuruh tersebut semakin kuat. Hingga terdengar dari jarak perjalanan 500 tahun. Setiap orang sampai para nabi berkata; “Nafsi-nafsi”(sendiri-sendiri). Kecuali Rasulullah saw yang sering kau lupakan. Baginda berkata, “Umatku-umatku.”

Kemudian, keluarlah api bagaikan gunung. Umat Muhammad saw berusaha untuk menolaknya sambil berkata; “Demi orang-orang yang bersolat, demi orang-orang yang siddiq, demi orang-orang yang khusyu’. Dan demi orang-orang yang berpuasa. Kembalilah engkau wahai api!”

Malangnya, api itu tidak juga kembali. Maka, berkatalah Jibril as: Sesungguhnya api hendak membakar umat Muhammad.” Lalu datanglah ia sambil membawa segelas air sambil berkata lagi: “ Ambillah air ini. Dan percikkan ke api itu!” Rasulullah saw melakukan perkara itu. Dan seketika itu, api itu pun padam.

Lalu, Nabi Muhammad saw bertanya: “Air apakah ini?” Jibril menjawab: “Itulah air mata umatmu yang menangis kerana takut kepada Allah dan sekarang aku diperintahkan untuk memberikan air itu kepadamu supaya engkau memercikkannya kepada api sehingga padam dengan izin Allah”

Rasulullah saw seringkali berdoa: “Ya Allah, berilah aku rezeki dua mata yang menangis kerana takut kepada Engkau sebelum air mata ini habis.”

Barangsiapa yang ingin selamat daripada azab Allah serta mendapatkan pahala serta rahmatNya, hendaklah dia sabar atas kesulitan dunia, taat kepada Allah serta menjauhi maksiat. Dalam kitab Zahrir Riyadh, dirawikan dari Rasulullah saw, sesungguhnya baginda bersabda:

“Ketika masuk ahli syurga, mereka disambut oleh para malaikat dengan segala kebaikan dan kenikmatan. Dipersilakan untuk mereka singgahsana berpermaidani indah. Disajikan untuk mereka segala rupa makanan dan minuman yang lazat. Oleh itu, mereka menjadi kehairanan.”

Lantas Allah berfirman. “Wahai hamba-hambaKu mengapakah engkau hairan? Ini bukan tempat untuk merasa hairan.”

Dan mereka menjawab: “Janji untuk kami telah tiba waktunya.” Kemudian, Allah telah berfirman kepada malaikat: Bukakanlah hijab dari muka mereka. Malaikat menjawab: Ya Tuhanku, bagaimana mereka dapat melihat Engkau sedangkan mereka itu derhaka? Lalu Allah menjawab; “Sesungguhnya mereka telah berzikir, bersujud dan menangis di dunia kerana ingin bertemu denganKu.” Lalu malaikat pun membukakan tabir sehingga mereka dapat melihat. Maka, segera mereka bersujud kepada Allah.

Tetapi Allah berfirman: “Angkatlah kepalamu. Hari ini bukanlah hari untuk kamu semuanya rukuk dan sujud kepadaKu. Tetapi hari ini adalah hari pembalasan nikmat kepada kamu semua. Sesungguhnya wahai hamba-hambaKu, syurga bukanlah tempat untuk beribadat tetapi adalah tempat mulia untuk kamu merasakan nikmat dan kesenangan yang berkekalan.” Kemudian, mereka nampak Allah tanpa kaifiyah. Allah berfirman lagi: “Salam sejahtera bagi engkau hamba-hambaKu. Aku redha kepadamu. Apakah engkau redha kepadaKu?” Mereka menjawab: “Bagaimana kami tidak rela wahai Tuhan kami. Engkau telah memberi kami sesuatu yang belum pernah terlihat oleh mata, belum pernah terdengar oleh telinga, bahkan belum pernah terlintas dalam hati manusia.” Inilah yang dimaksudkan oleh Allah dalam Al Baiyinah ayat 8: Ertinya; “Allah rela kepada mereka dan mereka pun rela kepadaNya.”

Dan firman Allah dalam Yasin ayat 58 yang membawa makna: “... (Dan ucapan) perkataan selamat daripada Tuhan yang pengasih.” Dan Rasulullah saw telah bersabda: “Api neraka tidak akan menjilat orang yang pernah menangis kerana takut kerana Allah swt. Sehingga air susu kembali ke tempat asalnya.”

*Sumber: Terjemahan Mukasyafah Al Qulub tulisan Imam Al-Ghazali.

Buat mereka yang seringkali menangis demi perkara yang sia-sia; menangis kerana cinta manusia, menangis kerana membaca novel cinta, menangis menonton filem cinta yang semu. Cinta! Cinta! Cinta duniawi.

Istighfarlah! Sedarlah! Bangkitlah dari lenamu.

Buat mereka yang seringkali melupakan kekasih yang paling agung; Allah sedang menantimu di pintu taubatNya. Pulanglah padaNya... dan menangislah untukNya. Menangis untuk menangih cintaNya, menangis kerana memohon taubatNya, menangis kerana berdosa padaNya, menangis kerana takut padaNya. Kerana Allah swt telah berfirman:

“Janganlah kamu seperti orang-orang yang melupakan Allah...” (Al-Hasyr: 19)

Ingatlah, menangislah kerana Allah, kerana hanya Allah sahaja yang layak buat semua titisan air matamu...

Thanks k.wani..After this my tears are only for Allah. "Ya Allah,forgive me when I'm whines"

dont cry ---- ulji anhayo......

Sunday, June 21, 2009

01. And…(Holding Back The Tears) (Dong Bang Shin Gi)
translation by: o2_intake (also credit: aheeyah.com)

A picture that gets smeared in white
And my fragrance that seems to have faded away
All get concealed by the glaring cloud

My heart that has no words
Slowly starts to move my feelings
Those times that slipped through
Are in my hands

I'm holding back the tears
I walk trying to lessen the weight of my heart
To a place that is neither close nor far
Where a different me stands
I will not cry

I bring my two hands together again
To a place that will hear it
As I live though these unmemorable times

Though it seems stupid, we’re always together
The pain that I want to let go
Dries the tears that flows through my body

I'm living with my tears
I walk trying to lessen the weight of my heart
To a place that is neither close nor far
Where a different me stands
I will not cry

I'm holding back the tears
I run adding to the weight of my faith
To a place that is neither high nor low
Where a different me stands again
With a small smile I can laugh

action movies

Saturday, June 20, 2009

salam...just finish 2 papers n there is 2 more papers next week n the follwing weeks.

Because i'm so stressed with my dynamic paper,yesterday I watch H.I.T(homicide investigation team. Yes, it is police story from korea. However that drama dont really show police works, it just about team work, police dilemma, principles and some romance. The main character is a woman that have a very bad temper but as a cop she has a good instinct. I dont know if thats the real character like in the script or the actress exaggerated in her acting. Why the heck, she always get suprised everytime she got reports from her subordinate. Well, as a police, she already had a lot of experience, doesnt need to show suprised face everytime. Other than that, she is great in fighting scenes.

I like action movies and drama especially from hong kong or china. The plot, the fight, the emotion are lot better than other action movies eventhough sometimes its not make sense. English movie is good too but they too rely on weapon. I favor fist fight more like kung fu. In chinese action movie, you can see the plot is unpredictable and really twisted. The actor and actress so cool too. My favourite character is someone who are the brain of the team, really sensitive to even a smallest detail. I guess that was lack in H.I.T, the planner.

Dragon squad, the latest action movie that I watched. The acting scenes were great and look real even there is some scenes that too violent but the good characters seem so weak. They supposed to be one of the best in their police department. Yes they are great shooter and fighter but they seem lost. What I'm trying too say is, they have no strategies to catch the criminals and just busted in. You can see it in many scenes, such a waste. But it still a good movie for me.

i gotta go now. c ya..salam

colddddd~~

Wednesday, June 10, 2009

Skunk kul 1.26 am...kat luar 2 cam ribut je..kuat tul angin...huuuu..bosan..kayla da offline..akak aku pun da offline..tggl la aku sensorg..huhu..k.alia kat sblah ngah gayut dlm tepon..nak gayut gak tpi ngan spe??huuuuuu..bocan..

study?otak da mampat wat soklan dynmic.esk lak k..

tdo?xrase nak tdo lagi..

nk wat pe yek..sejuk tul hari ni...kaki aku wpn pkai stoking ttp mmbeku..stkg ni pun da sjuk..

tgk utube?xtau nak tgk pe da dlm utube 2..hehe..

kwn2 ku..dmane kamu...

ble tgok gambr2 lame..memori pun stat menayang satu dmi satu..best tul zmn skool dulu..kwn2 kat skliling..mcm2 pristwa yg blaku..ketawa,menangis,bergaduh...aku rindu itu sume..

kat cni aku xdpt ke sume 2?hehe..dpt je..tp zmn skool lagi indah..kat cni..hmph..

pgi kuliah..blik kuliah..sensorg..kdg2 ngan ila or housemte..tp mostly sensorg..dlm bilik kuliah g bsr 2..aku knl sorg je manusia iaitu aku sndiri..kiri kanan kosng je..huhu..korg pun da bsn dgr aku merungt..aku pun bosan..asl tlis blog je msti bnde xbest..

aku nak enjy collge life tp cmne??xde idea la..cmne la collge life korg kat msia yek..ms aku kat uniten dulu best gak tp kalu lagi bebs lagi best..yg menambahkan lagi best ialah kalu aku ade kerta..leh gi lepak mane2 kalu stress..gi men bowlg kul 1 pgi ke pas2 xleh masuk uniten..lwak2

mase 2 aku bru blik mkn kat upten(cafe uniten), pakai pun sempoi je la, ngan slipar jepun..on da way blik 2, siti ajk aku men bowlg kat mine..mase 2 da kul 10 kot. aku pun bosan xtau nak watpe..stuju jela...aku,ct,k.husna,k.fi2, ngan syafiq(drver)..

smpi sne owg lak rmai..weekend la ktekan..tggu punye tggu, turn kitaorg kul 1..mase 2 ayam ngan jay pun join gak..kitaorg men 2 round kot..xingt lak aku,yg aku ingt bola aku asik mask longkang..nyampah..ct la star..time turn owg len, dia tdo pas2 bgun tuk turn dia je...asik strike je..ape la ilmu ko pkai ct..aku try tdo sblm bling bola 2, xmnjadi pun..

da abih men..ktaorg gi mkn kat fifteen..kat area c2 la jugak..mase tul da kul 2..bdk ni la lapo gile..gi kat kdai mamak..majorti llaki..kitaorg yg pompuan ni da cuak da..tp wat muka slmbe je+muka lapo..sdp gak mamak 2 mask..oh ye..tersermpak ngan haikal kt c2..mlu gak ngan dia..ye la..pompuan kuar mlm2..xbek tul anak dare..tp 2 1st time aku wat tau..jgn slh paham lak..aku bek tau..hahahahah

abis makn, nak msuk uniten..pntu pgr da ttp..kalu nak msk kne soal ngan pak guard.. jay ngan ayam je lps sbb dorg nek motor..kitaorg yg da xde hala tju ni pun lepak la kat petronas brdekatan smpi kul 5(pntu pgr bkak)...nyamuk da la byk..mmg aku xley tdo..last2 aku men hp ngan k.fi2..smbil hrup udara mlm yg sggh menyegarkan..

2la one of the sweet memory kat unitn..yela..kat kampg mane brani kuar mlm..seram..

xtau la aku pnah cite x dlm blog ni..tp xpela..xde mende nak cite da..ni je yg ade..saat2 kenakalan aku di masa remaja..wakakaka..

da dkt kul 2, k.alia pun da nak tdo..so aku pun kene tdo..esk ade date ngan ila..hehe..da la last date ngan ila aku lewt 2 jam..nsb bek ila bek..kalu owg le,da lame aku kene mrah..hehe..

k la..gudnite..sleep tight n lets meet in dream..hehe..dream yg bek la..ade lak smlm aku mmpi husband aku kne ramps pas2 ade gangster carik dia jgak..last2 dia kne tgkap..dua org lak tu nak rmpas dia(makck aku ngan pompuan mane tah) brpakt ngan gangster 2 culik dia..huhu..my hubby..mlm ni smbg lak operasi menyelamat my hubby..hehe..sape nk tolong leh jumpe aku dlm mmpi..

k nite..my reader(mcm la ade)...salam..

Monday, June 8, 2009

Cinderella

by Tata Young



When I was just a little girl

My momma used to tuck me into bed and she read me a story

It always was about a Princess in distress

And how a guy would save her and end up with the glory


I'd lie in bed and think about the person that I wanted to be

Then one day I realized the fairy tale life wasn't for me


(Chorus)


I don't wanna be like Cinderella


Sittin' in a dark old dusty cellar


Waiting for somebody, to come and set me free



I don't wanna be like Snow White waiting



For a handsome prince to come and save me



On a horse of white, unless we're riding side by side



Don't want to depend on no-one else

I'd rather rescue myself


Someday I'm gonna find someone who wants my soul, heart and mind

Who's not afraid to show that he loves me

Somebody who will understand I'm happy just the way I am

Don't need nobody taking care of me

I will be there for him just as strong as he, will be there for me

When I give myself then it has got to be, an equal thing


(Chorus)


I can slay, my own dragon

I can dream, my own dreams

My knight in shining armour is me

So I'm gonna set me free


(Chorus)

***Love this song's lyrics..I dont wanna be like Cinderella...hehehe...

***If I watch film or drama, I really hate heroins that too rely on hero and always ask 4 help..Isnt it too weak...Girls are not like that. We are strong, strong enough to stand on our own feet..

***Of coz, men and women need each other.

***Ummm..just like nodame( heroin nodame cantabile-japanese drama), I like her character. She has a lot of weakness and always depend on Chiaki senpai(hero) but she always try her best, never give up...Chiaki, like others hero, nearly perfect but...without nodame, he will stucks at the same place, and will never overcome his fears. without nodame, he will never reach his dream..

***That what heroin should be, strong enough to change one man.A meaningful presence, not only fill hero's lonely heart but help him fulfill his dream..yes!!that what a girl should be..

***As conclusion, men and women need each other(that why Allah created Adam and Eve, not Adam alone). They will never perfect as a person but can be perfect as a couple. To cover each other weakness..

**Sorry 4 my bad english, hope to make it better.. Really need to polish my english. It getting worse. Should I take english class?

Freedom

Thursday, June 4, 2009

Lately, I watched a lot of DBSK (TVXQ) video, their performances or talk shows For those who dont know, they are famous idol group from Korea that created a big name in Japan and other Asian countries. Consist of 5 person, their vocal hormanizes really well, and their great dances mesmerized a lot of people. Why I suddenly changed to DBSK from Super Junior? Merely because of live performances. Not all Suju members can sing well, and I feel little irritated to Donghae's voice(one of suju member) . I dont think he gets a great voice but why he sings alot of part in Suju song. I'm sure others can sing better than him. hmmmm...

Back to DBSK, they have lot of fans all over Asia even in Malaysia. Their every moves will be captured in camera, I even saw fans stand outside their house, when they are in hometown. Fans are everywhere. It must be really great to have so much fans, but think it back, they actually lost their freedom. Fans also know their phone numbers and always give them a phone call. Jaejoong(one of DBSK member) said that everytime he gots a phone call, he will not say anything and just hang up. Sound so arrogant, but put yourselves in his shoes and you will understand. He also said that even when they only have 2-hours time to sleep, if they get a moments of total freedom, they will sacrifices their sleeping time as long as can get a fresh air such as go to the beach. Hard to understand? its hard for me to explain though.

Actually, I just want to say in this world, there always be action-reaction pair(Newton 3rd law's). when you get all attention, you lose freedoms. when you are becomes unknown, you craved for popularity. Even for me sometimes, I really want people pay attentions to me, listen to me and appraciated me. But when all the attentions on me, I turned my faces away and looking for spaces. Human never satisfied with what they got. Can I say ungrateful is human nature. Sometimes I think I'm crazy, when life going so smooth I want something bad happen, challenge me but when it really happend, I said life is unfair, why I have to face this.....How ungrateful I am.

What I feel so grateful now is, I have all the freedom, I can fly happily in this wide sky. Looking world in different ways and able to experienced new things. Can I really use this opportunities to the fullest?What have I done to reached my dreams? Nothing...huhuhu.. Even now, I should sleep and wake up early morning, go to class or study. but what I'm doing is write in this blog after wasting my times , playing computer games and watching videos in youtube. I can only see me as useless person not mention a lazy stupid girl. Frankly speaking, I hate myself, I try to changed it but, why I'm failed? will you help me?will you wake me up from this beautiful lies?

Its already 5.30 am and my body cant stand it anymore. I need to lay down even for a while. See you then..bye

GiVe Up

Sunday, May 10, 2009

This time I really will give up EE..I got 0 again for quiz, when I look the statistic a lot of people get full mark..No words can describe how much I hate myself for not being able to understand it.

I know I'm not put real effort to stdy EE but.............ahhhh...so frustrated.. do I make wrong decision...thinking it will be easy..thinkg that I can do it....but now

Stuck again....How 2 describe this feeling? like darkness surround me,then there is a light but how fast I run to the light, it stills out of my hands. and now I rather stay in darkness to prevent myself getting hurt again n again.

Its raining inside...can I stop it? :'(

KeGilaaN

Thursday, May 7, 2009

Sape gila?? Sape lagi aku r..hehehehe..

sbbnye : 1st - aku dgn slmbenye skunk ni mnulis utk blog pd wak2 kls dynamic..paham2 jela,aku ponteng.nak wat camne, kls 2 start kul 1, wak2 kritikal mate ngah layu...slalunye aku msk,duduk then tdo..mata cuma bukak kalu da abis lectr..hiii..so aku decide mls dtg kali ni..alah recorded lectre kan ade.hahaha..

sbb : 2nd - 2hri ni kls aku start kul 8 pgi n mmg ssh nak nmpak muke aku kat dlm hall wk2 tu sbb aku ngah membute atas katil..mula2 tu malu gak ngan dak laki sbb kantoi bgn lwt tp skunk da terbiase...hahahaha..truk x prgai ank dare ni..hee...aku pun xtau cmne nak baiki prgai bruk aku..wpun bgn sbuh kul 6 lbih, aku stil tdo lps 2 even sptutnye aku siap tuk kls kul 8..no matter wat time I slept night be4,pgi mmg cam2...ish3

sbb : 3rd - Skunk ni kemane aku pgi, asik terbyg gmbr dak2 super junior, kalu on9 je, msti nak tgk vidoe dorg or bce psl dorg..kat cyworld ke..oh ye, kalu nk tau ape i2 super junior, browse je dlm intrnet nescaye jumpe..xpun just type suju.. dorg lak skunk ni bru kuar albm bru n tgh byk join show kat korea..lagi la aku melekt ngan youtube....mlm tdi aku xsedar jam kul 1 lbih, kusyuk sgt tgk utube..pas2 golek punye golek atas katil, kul 3 pun aku xley lelap lagi..xtau la kul bape aku ttdo, nsb bek k.wani tlg kejt..kalu x, xtau la..

sbb : 4rd - aku nak gile tgk assgnmnt matlab..4 soklan je n 2 marks each tp ssh nye bkn men.. da la kene wat karangan lagi(wrtg aku mmg truk dr dulu..huhu). Byak mende nak stdy sbb final just around da corner tp...prasaan mls ni mkn truk..hidup da la terase bosn je..huuu..aku ckp kat fatin yg aku rase hdup aku bosn, die pun mcm mls nak lyn..mgkn cam xlogikk bile kite rase cm2 tp nak wat cmne mmg 2 yg aku rase.

Itula die 4 mende yg sdg menggile dlm diri aku skunk ni..huh..

ha..sblum aku mengundr diri, aku nak cerita 1 lawak psl kesengalan aku..

" aku msuk electrcl lab kul 9 pgi n lab pd hri ni kene gune kompter. aku duk kat tmpt aku, komptr blum on lagi.. aku ni cri la btg2 kat keyboard utk on komptr..xjumpe,pas2 aku cek2 kat desktop pun xley on gak komptr.. mamat yg duk sblh meja aku da pndg plik kat aku.. rosak ke comp ni??aku monologue sndri.. xpdt jwpn, aku tye la mamat 2, pas2 dgn muka yg bertambh plik die tkan kan 1 buttn kat 1 bende warne hitam ni.. nak tau knpe aku xley on comp..

sbb comp 2 pakai cpu, nak on kene la tkn btg on kat cpu 2.. yg aku bebal sgt gi cari btg kat desktop mcm la comp 2 laptop....malu gile wak2 tu...kalu nenek umr 80 xtau, boley dterima akal la, msti mamat 2 ingt aku dak negara mskin mane yg xde comp..buat malu msia tul aku ni..sowey..hehe "

k la nak blik umah pulak, lectre hr ni da abis...tata titi tutu

SaraH yg MengOng

Monday, April 27, 2009

Gile mals ak update blog...dr msia smpi aussie blog aku cmni la gak
xtau nak write pe sbnrnye..nipun jenguk sbb aku mls gile nk blaja..aku kat lib monash ni,sume owg ngah sbuk blaja tp aku..huh..mslnye!!!!
final exm da dkt tp ntah r,langsg xde smgt nak blaja,aku pun xtau nape..sape ade jwpn tlg bitau..
adoi...bnci gile kat dri sndr skunk ni...riso gak aku kantoi nnti da la engin kat monash ni ssh..
yg men downkan lagi, aku wat kuiz elek. 1st attempt dpt 0/1 tp mgkn sbb aku clumsy tgk circuit yg belit2 n nk kne jwb dlm ms sejam..huh..cam race over time je..aku redha je dpt 0..sblm jwb 2nd attempt aku stdy la tjuk 2 n try wat sokln kuiz 2 sbb pattern sokln same je..
1mlm ni aku stdy ngn pnuh ksungguhn..n aku mmg ingt aku da tau cmne nk wat..esknye aku wat 2nd attempt, budget ley r dpt at least 0.5/1...
jeng..jeng..jeng..agk2 bape aku dpt???
mark: 0/1 AGAIN!!xpaham tul..kat mane aku slh ni..aku da wat btul2 da..da ikut da ape yg die ajr..huhu..sedih gile time tu..trus xde mood nak stdy, jam pun da kul 1 am, aku pun decide tuk tido wpun mate aku trg benderg..menci!!!
Esoknye(which is today) aku gi class dlm keadaan xde mood..argh!! pas2 aku pontg kls comp, mcm la aku paham kalu dtg, lecture sblm ni pun wat practcal bru paham..blaja sndiri je..sejujurnye stiap kali lectre comp yg sejam 2,aku menerawg ntah ke mane..bek aku tgk recorded lectre je. bley gak aku rewind kalu xpaham..lectrer comp 2 da la ckp cam bullet train..
2lah kisah aku yg xbest...skunk ni aku wonder nape aku amik engin sbbnye aku rase yg aku da x compatible ngan engin-sblm ni pun rase cam2 gak tp aku mls nak pkir bebyk so amik je.. regret?maybe a little bit..nak patah blik pun da xley...kontrak ngan felda..
ummmmmmmmmmm...penngggggggg..tolon la aku yg da kebengongan ni..