Buat Kamu Yang Bisu

Tuesday, August 19, 2014

Tajuk:    Indah Tawakal
Nukilan: Missysecret

Kalau aku khabar padamu
Sebuah cerita cinta
Berpaksi iman
Bertunjang tawakal
Pasti kau tidak percaya

Andai aku katakan padamu
Doa mengganti kata pujukan
Bisikan tasbih melawan rindu
Pasti kau menyindirku

Jika aku bicarakan padamu
Langkah ku kehatinya
Tersimpul bersama janji kepada yang Esa
Bahwa aku mahu ke syurga bersama
Pasti kau berlalu pergi
Dan mengganggap ku gila

Antara gila dan putus asa
Antara putus asa dan keindahan tawakal
Ibarat cahaya dalam kegelapan

Buat dirinya berkeliling indah 
Aku pamerkan sederhana 
Wajah sebenar tanpa topeng 
Biar dia tidak menyukai asal tidak membenci

Hatiku, hatinya milik Allah
Pemilik segala cinta
Harus Dia yang menentukan
Tertuliskah diLauh Mahfuz jodoh ini
Atau hanya anganan dara di malam gelita
Hanya padaMu Allah aku berserah
Bukan pada bulan kaku,
Bukan pada angin lalu, 
Bahkan bukan pada kau yang bisu


0 comments: