Program

Sunday, June 12, 2011

8/9/10 Julai ni InsyaAllah,akn diadakn program motivasi anjuran batch 05/06 SMTK. Lama da sebenarnya merancang tpi kali ni bru nmpk geraknya. Kali pertama perkra ni dicdgkn,rmai menyokong tpi pastu senyap..aku da siap bncang ngan ckgu tpi tup2, sume org(except few la) wat xtau..last2 xjadi. Malu gila aku ngan ckgu suria,seolah2 mcm tin kosong. Bunyi gedegang-gedegung tpi hampeh xde isi.

Kali kedua dorg timbulkan isu ni, aku mula2 cam mals nak lyn sbb aku tahu,manusia ni kdg2 ckp je pndi, buatnye x, especially org melayu (termasuk la aku) tpi bila dikenang blik aku da pnah ckp kat ckgu suria nak wat program tu, rasa mcm xptut la pulak kalau xbuat. So, aku pun berusaha jlnkan program tu. Dari mula, aku xmenaruh hrpn tggi pun dorg2 yg lain nak bgi komitmen 100%..dorg kan busy ngan study, ngan LI dan mcm2. Tpi bila amik2 nama, alhamdulillah ramai gak la yg nak dtg.

Then, bila program ni da hampir pada tarikhnya, dlm usaha nak tmbhkan bilgn fasi, ada la pulak yg trik diri, ada yg dtg lambat. Aku faham dorg ada alasan2 tersendiri n semua ni mmg xleh nak dielakkan. Aku faham...aku faham. sedaya mungkin aku praktikkan empathy yg aku pnah blaja dulu

Sebagai seorg ketua, aku kena kuat, aku xleh cuak,aku akn buat yg terbaik dan gunakan semua yg ada utk pastikan program ni berjaya. Bgi mereka yg xdpt dtg program, aku doakan kejayaan dorg dlm segala yg dorg lakukan. Walau sejuta halangan,aku xkan hmpakan harpan cikgu dan kwn2 yg telah bersusah payah membantu melaksanakan program ni. InsyaAllah, we will find our way!!

pengajaran yg aku dpt dr program ni ialah, tiada tempat pergantungan yg lebih baik dr ALLAH. Kuantiti xmenggambarkan kualiti, jadi dengan berbekalkan apa yg ada, kami akan keluarkan yg terbaik. program ni sebenarnya utk fasi2,utk mereka blaja ttg tanggungjwb dan keikhlasan,at least itu yg aku rasa aku blaja dan aku hrp2 itu juga yg kwn2 aku blaja. Aku sedar aku bukan ketua yg baik ataupun bagus tpi setidaknya aku berani mencuba dan xlari dr tanggungjwab. Please Allah, help and guide us..

0 comments: